zon, zee, strand en de fullmoon party! - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu zon, zee, strand en de fullmoon party! - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu

zon, zee, strand en de fullmoon party!

Blijf op de hoogte en volg Lin en yoop

17 Februari 2014 | Thailand, Ko Phangan

de eerste lange reis hebben we er inmiddels opzitten, van de bus naar de volgende bus, daarna de nachttrein om vervolgens nog een keer in de bus te stappen en aan te komen in de haven van surat thani om daar de boot te pakken. De reis heeft alles bij elkaar 26 uur geduurd om op ko phanghan te komen. Het reizen ging prima en sneller dan verwacht. Vanwege de fullmoon party hadden we de laatste 4 bedden in de trein kunnen bemachtigen, helaas dus niet bij elkaar. De man kwam rond 8 uur de stoelen omtoveren tot een bedje, we zaten 2de klas en dat was heel goed te doen. De trein gaat vanaf bangkok naar surat thani en kost ongeveer 690 baht. Aangekomen op ko phanghan kennis gemaakt met een echt hostel, met zijn 16en op een kleine, vieze, te warme kamer. Maar er was verder niks meer te krijgen en wd sliepen er toch maar voor 1 nachtje. Na wat gedronken en onze shirtjes versierd te hebben op weg naar de fullmoonparty!! De fullmoon party is eigenlijk onbeschrijfelijk.. alles was er en alles kan er.. touwtjespringen met een vuurtouw, the buckets en natuurlijk de feestende massa. Na een aantal uren gefeest te hebben, hielden wij het voor gezien. Het is een feest wat je moet meemaken. Ko phanghan is een eiland dat helemaal op het feest toerisme is gericht en de prijs kwaliteit niet meer in verhouding is. We hebben zelf vrij weinig van het eiland gezien omdat we de dag erna vertrokken naar ko samui. Met nog wat brakke koppen de boot op.Niet echt goed voor de maag. ;) Aangekomen op ko samui besloten we om naar chaweng te gaan. Dit is erg gericht op jongeren en uitgaan. Wil je het iets rustiger, zullen we dit niet aanraden. We hebben een leuk huisje kunnen vinden aan het strand en in het centrum, ideale ligging dus. Het strand is trouwens erg mooi. Morgen reizen we verder naar mae nam, dit is rustiger en meer op backpackers gericht, dus iets beter voor ons budget.. Hier zullen we nog 1 nacht blijven en dan gaan we de jungle in voor een paar dagen.. Een volgend verhaaltje laat dus weer even op zich wachten.. geen wifi namelijk. We hebben het trouwens heel erg naar ons zin, beginnen te wennen aan de cultuur,(overal de slippertjes uit) en de warmte is ook prima te doen omdat er een lekker windje is.. Het is hier fantastisch!! Dikke tuut op de snuut en tot een volgend verhaal. Waarschijnlijk vanaf de phi phi eilanden.

• 17 Februari 2014 - 19:14

Titie:

Ik had jullie wel even stiekem willen zien in dat kamertje.
    Hahaha geweldig.

LY

• 17 Februari 2014 - 20:13

Wil:

Wat fijn dat jullie de moeite nemen om zodra het kan een reisverslagje achter te laten en helemaal wanneer je een reis van 26 uur achter de rug hebt en geslapen in een te klein, vies en te warm kamertje!

liefs

• 19 Februari 2014 - 16:12

Willemke:

Leuk even met je gebeld te hebben yo! :-D

Hééél veel plezier daar!!

Benieuwd naar al jullie belevenissen!!

Dikke tuuuuut

• 19 Februari 2014 - 18:49

Neeltje:

Leuk om te lezen hoe het jullie de eerste dagen vergaan is!
    Ik gelood graag dat jullie even aan de cultuur moeten wennen,
    maar het komt vast helemaal goed!
    Veel plezier, geniet!
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag!
    Liefs

• 20 Februari 2014 - 22:07

Gabriella Romkes :

Hey, wat een super avontuur maken jullie mee ! En wat leuk om zo vanuit Leeuwarden een beetje mee te kunnen genieten ! Veel plezier bij jullie volgende avontuur !

• 21 Februari 2014 - 21:09

Miranda En Richard:

Genoten van jullie verhalen! Klinkt allemaal heel indrukwekkend en de foto's zijn erg mooi.
    Nu al een reis om niet te vergeten!
    Veel plezier nog en geniet van de avonturen die jullie daar nog mogen beleven!

Liefs Richard en Miranda

• 24 Februari 2014 - 13:59

Hillie :

hallo lieve schatten wat mooi allemaal ik geniet gewoon een beetje mee zie oma al in de rolstoel de jungle in hahahahahhahhaah ik wacht op een nieuw verslagje van jullie erwin en marcel komen zaterdag zeker ook terug nu schatten pas goed op jullie zelf ik hoor het wel weer xxxxxxxxxxxxxxxxx oma doeiiiiiiiiiiiiiiiien lekker genieten

• 27 Februari 2014 - 00:53

Nienke:

zo jullie hebben het geweldig naar je zin zo te lezen en beleven nogal wat mooi hoor je gaan nu naar de phi phi eilanden doe lekker je dingen die je wil en maak veel plezier kom wel voor je eigen op he meiden xxxxxxxx en voorzichtig johan nienke