Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Lin en yoop

17 Februari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Daar zijn we dan eindelijk met een nieuw verhaal! Na een aantal pogingen met slechte wifi is het toch gelukt.

We hebben een goede deal kunnen sluiten met een taxichauffeur. Voor 1500 (33euro) bath heeft hij ons de hele dag rond gereisd. Het was een ritje van bangkok naar kanchanaburi van ongeveer 5 uren. Onderweg zijn we gestopt bij een floating market. Daar zijn we in een bootje door de drijvende markt gevaren. Onze taxichauffeur Jod had ons gewaarschuwd dat de prijzen vaak te hoog liggen en dat het op het vaste land meestal goedkoper is. Toch hebben we 4 kleine schilderijtjes gekocht. En ja hoor!! Het had ons de helft gescheeld.. gauw weer vergeten. We hadden van deze drijvende markt iets meer verwacht. Veel was dicht, rustig en het was duur. Een toeristische trekpleister, maar je moet het gezien hebben.
Aangekomen in onze accomodatie 50 km buiten het centrum hebben we 2 nachten doorgebracht in een heel mooi jungle huisje op paaltjes. Het was een heel rustige maar prachtige omgeving. De eerste dag zijn we naar de Erawan waterval gegaan. Een van de mooiste watervallen van Thailand. 7 levels en een klim van ongeveer 2 km. Omdat we in de droge periode zitten was de waterval op level 7 iets minder spectaculaire dan hij kan zijn. Level 2 en 3 waren het mooist en goed om te kunnen zwemmen. Onderweg hebben we een giftige slang gezien en wilde aapjes. In de waterval zelf leven mega grote maar ongevaarkijke vissen! Een grote angst is hier overwonnen.. Deze activiteit heeft 6 uren in beslag genomen maar was zeker de moeite waard. Hierna zijn we met de locale bus naar kanchanaburi centrum gegaan. Vervoer is prima te doen! Alleen later op de dag wordt het wat lastiger als je buiten het centrum zit. Dit is omdat taxi's niet meer naar buiten de stad willen omdat ze dan geen mensen meer mee terug kunnen nemen. In het centrum hebben we kunnen pinnen en zijn we naar een informatiecentrum opzoek gegaan om de activiteiten voor de volgende dag te kunnen plannen. Dit was niet te vinden trouwens. Uiteindelijk zij we bij de toeristenpolitie uitgekomen en die heeft ons naar een hotel gebracht met een info balie. Daar zijn we heel vriendelijk verder geholpen door een heel goed engels sprekende thai! Wel te merken is dat deze plaatst iets minder toeristisch is en de thai vrijwel geen engels spreekt. Maar met handen en voeten komen we ver. We hebben een excursie samengesteld in een openlucht taxi die ons langs hellfirepass, tijgertempel en birmaspoorlijn reed.
Volgende ochtend werden we om half 9 opgehaald. De hellfirepass is een museum dat opgedragen is aan de geallieerde krijgsgevangenen, en de Aziatische arbeiders die in de 2e wereldoorlog zijn gestorven tijdens het aanleggen van de spoorlijn. We kregen een headset met een Nederlands sprekende oude man die ons over de gruwelijkheden vertelde uit die tijd. Dit heeft op ons allen veel indruk gemaakt.
Door naar de tijgertempel waar Marcel en Erwin op de foto zijn geweest met een grote tijger en zelfs een stukje mee hebben mogen lopen. Ze vonden het fantastisch, en het heeft mooie plaatjes opgeleverd. Als laatste zijn we naar de spoorlijn gereden. Daar hebben we mooie foto's gemaakt en zijn met de trein een halte verder gegaan. De taxichauffeur stond ons al op te wachten en zijn we terug gebracht naar onze accomodatie.

Na deze drukke dagen even uitrusten en geestelijk voorbereiden op de reis naar het zuiden.

• 17 Februari 2014 - 18:48

Dorine:

Hallo stoere dames en heren,

Wederom heftig verhaal en stoere foto's!
    Veel plezier in de jungle.

Dorine

• 17 Februari 2014 - 19:05

Titie:

Hallo BB,

Indrukwekkend wat jullie daar mee maken.

Enne mars misschien toch maar een hond?

De reutel.

• 17 Februari 2014 - 20:05

Mama Wil:

Jongens, dit maken jullie nooit meer mee!
    Wilde dieren die uit je hand willen eten en met je willen wandelen!

dames, houden jullie je mannen in de gaten!

Ben wel benieuwd naar de schilderijen!

Het is adembenemend!

• 18 Februari 2014 - 09:57

Hillie Pasveer:

een heel mooi verslag schatten veel pleizuer in de jungle tot de volgende verslag kyk er nu al naar uit alle vier een dikke tuuuut

• 19 Februari 2014 - 10:41

Hilde:

Wat gaaf om allemaal te zien! En heel fijn om te horen dat het allemaal goed gaat, en dat jullie het geweldig hebben!

• 19 Februari 2014 - 16:06

Willemke:

Klinkt gaaf allemaal!

En die tijgers... Pff..

Om in dierenterminologie te blijven :

Ik neem dan liever het hazenpad...

• 19 Februari 2014 - 17:31

Jan En Mia :

prachtige foto,s erg indrukwekkend hoor .

• 22 Februari 2014 - 22:27

Nienke :

mooi hoor zo maken jullie heel wat mee prachtig bbbbrrr alleen die tygers nit hahahhahgroetjes nienke johan xxxx