Het begin! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu Het begin! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu

Het begin!

Blijf op de hoogte en volg Lin en yoop

10 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

En nu is het avontuur echt begonnen. De eerste dagen in Bangkok zitten er alweer op! De vlucht is goed verlopen. Alles sloot keurig op elkaar aan, koffers lagen al klaar op de bagageband en we hadden binnen 5 minuten een werkende atm machine gevonden. Met de taxi zijn we naar ons 1e hotel gebracht. Een heus backpackers hotel! (Maar niet heus) we hebben onszelf beloofd na het acclimatiseren echt voor low budget te gaan.. Het is een prachtig net hotel met een binnentuin en zwembad: Trang hotel.

Natuurlijk waren we een beetje bezorgd over de sfeer in Bangkok na al die verontrustende nieuwsberichten. Maar we kunnen jullie geruststellen! Wij merken er niets van ondanks we maar een km of 5 van het gebeuren afzitten.

Onze 1e dag hebben we ingevuld met bijkomen en een rondje over de welbekende Khao San Road. Hier onze ogen uitgekeken! Fantastische prularia voor bijna niets! Daar werden we erg hebberig van, maar netjes ingehouden. Hier hebben wij ons voor de 1e keer een poot uit laten draaien en zijn met de tuk tuk naar een echt Thais restaurantje gebracht. Een belevenis, dat dan weer wel! Heerlijk gegeten voor omgerekend 10 euro met zn vieren.
De 2e dag hebben we een fietstocht bij Co van Kessel geboekt. De afspraak met de taxichauffeur liep volledig mis en hadden opeens geen vervoer meer. Een klein stressmomentje maar gelukkig zaten we met een stevige jetlag keurig om 7 uur op het fietsje. Super leuke, mooie tocht van 5 uren!
We hebben de geuren, viezigheid en prachtige sferen van chinatown mogen opsnuiven, en boottochtje (met fiets) over de rivier, een kijkje in de jungel en een heerlijke lunch. Als reisleiders hadden we amin en andy. De nodige discussies hebben zich plaatsgevonden of andy nu een jongen of een meisje is. Na wat research gedaan te hebben blijkt het een meisje te zijn dat liever in het lichaam van een jongen had gezeten. Ook weer opgelost! Een super belevenis die we niet hadden willen missen.
Aansluitend op onze fietstocht zijn we met de watertaxi naar de tempel Wat Pho gegaan. Gigantische liggende boeddha mogen bewonderen die nog veel groter was dan gedacht! Na voldoende tempels en boeddha's te hebben gezien zijn we oo slipper jacht gegaan in het gigantische winkelcentrum: mbk.
Niet te beschrijven is wat een indruk deze totaal andere wereld op ons maakt. Fantastisch!
Morgen gaan we naar de floating market en reizen we verder naar het plaatsje: kanchanaburi. Benieuwd wat voor moois we hier weer mogen zien en beleven!

• 10 Februari 2014 - 17:54

Margriet:

Heel veel plezier!!
    Xxx Margriet

• 10 Februari 2014 - 18:44

Wil:

Fijn te weten dat jullie zo goed terecht zijn gekomen en dat de reis zo voorspoedig is geweest!
    Nu wordt het misschien afzien, altijd warm en zonnig, kleurig en oogverblindende schoonheid!
    Lastig, heftig, maar houd de moed erin, het is maar tijdelijk!
    veel liefs van de achterblijvers in het vertrouwde koude kikkerlandje!

• 11 Februari 2014 - 09:15

Een Thuisblijver:

WAUW!!!!!!!!

• 11 Februari 2014 - 11:53

Willemke:

Fijn om te lezen dat alles goed gaat:)ben benieuwd naar jullie foto's en verhalen! Tot een volgend verhaal!!liefsss

• 12 Februari 2014 - 18:45

Wil:

Wat een feestelijke plaatjes, een soort sprookjesland! Voelen jullie je daar wel thuis?
    Zo niet, het is maar tijdelijk, maar zowel, dan wordt het emigreren!
    Bedankt voor jullie fotoverslag, het is verpletterend, die rijkdom.

• 12 Februari 2014 - 19:51

Dorine:

Avonturiers!

Een mooi eerste verhaal, super leuk om jullie belevenissen op de voet te kunnen volgen.
    En wat een gave foto's!
    Ontzettend veel plezier in de volgende plek met een niet uit te spreken naam.

Liefs

• 13 Februari 2014 - 00:14

Iris:

Goed begin yo! Klinkt super leuk!! Geniet ze liefs liefs liefs xxxx

• 13 Februari 2014 - 09:59

Titie:

Hoipipeloi

Wat ziet dit er al super uit,geweldig.
    en het is zoals Dorine ook zegt super leuk dat we jullie zo kunnen volgen.
    We zitten dan ook al op het puntje van de stoel te wachten op het volgende verhaal.

Hoi scheten!!!!!!!!!!!Tot het volgende verhaal.

LY

• 15 Februari 2014 - 09:25

Miranda:

Hey!

Super leuk om te lezen!! Kijk al uit naar het volgende verhaal!
    Succes met het lowbudget hotel! Haha
    Heeeel veel plezier!

• 16 Februari 2014 - 21:43

Annelies:

Tof man!!!

• 17 Februari 2014 - 10:04

Hillie Pasveer:

hoi allemaal hoe gaat het daar nog geen nieuw reisverslagen ik denk druk zeker ik zie morgen wel weer even vele groetjes xxxxxxxxx van ons hier in leeuwarden doeiiiiiiii

• 19 Februari 2014 - 16:20

Nienke:

hoi meiden mooi voor jullie dat het allemaal zo goed gaat (moet ookhe)lekker genieten ervan zag de foto,s mooi daar geweldig pas goed op je zelf en nog heel veel plezier xxxxxx nienke johan

• 19 Februari 2014 - 17:29

Mia En Jan :

geniet er van dames zoiets doe je vaak maar 1 x in je leven veel plezier en wel voorzichtig aandoen .