Relaxen en jungle avonturen - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu Relaxen en jungle avonturen - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu

Relaxen en jungle avonturen

Blijf op de hoogte en volg Lin en yoop

27 Februari 2014 | Thailand, Ko Samui

Eeeindelijk relaxen!
Op koh samui aangekomen hebben we ons direct naar het levendige plaatsje Chaweng laten brengen. Dit is een toeristisch plaatsje wat op jongeren en luxe gericht is. Geen budget accommodatie en restaurant te vinden hier. Wel een prachtig strand! Marcel en Erwin hebben een thai boks wedstrijd gezien terwijl wij ons in een zitzak op het strand hadden genesteld. Na 2 nachten hadden we genoeg van al de gezelligheid en zijn we verhuisd naar Mae Nam. Heerlijk paradijsje hier! Prijzen liggen hier direct weer een stuk lager. Erg fijn. Het vooraf boeken van de transfer naar de volgende bestemming bevalt ons goed. Van deur tot deur.
Het volgende avontuur in de jungle van khao sok wacht op ons!
In een hutje wat als boomhut door mag gaan hebben we 3 nachten doorgebracht. 1 hele dag zijn we het National Park in geweest. Dit is een beschermd gebied en betekent dat je buiten de excursie om nog een 200 baht (ongeveer 4,40) per persoon moet betalen. Tijdens deze excursie hebben we de volgende punten mee mogen maken:
* Marktje bezoeken met allerlei etenswaren. Waaronder rauw vlees dat buiten de koeling met vlieg en al klaar ligt om verkocht te worden.
* Boottocht over de lake waar we konden genieten van het prachtige natuurgebied met bergen en veel groen.
* Uitgebreid lunchen op steiger.
* Wandeltocht door de jungle met 5 oversteekplaatsen over water. (Door droog seizoen hebben we bij de eerste 3 onze natte all stars nog even kunnen uitstellen)
* Tocht door 800m lange cave. Hier hebben sommigen onder ons doodsangsten uitgestaan. Aarde donker met een inimini zaklampje een tunnel door vol heftige obstakels, tot je nek in het water, vol vleermuizen en verschillende soorten mega spinnen (waaronder giftige). Verder waren er ook prachtige stalactieten te zien. Haha.
Deze dag zal ons allen bijblijven.
Het plaatsje khao sok heeft wel weer iets van Kanchanaburi. De rust, jungle omgeving en de lagere prijzen. Personeel is hier over het algemeen in slow motion gezet en heeft problemen met het korte termijn geheugen. Geduld is een schone zaak hebben we ontdekt.

Op naar de volgende relaxperiode!
Met de bus naar Krabi waar we even een tussenstop hebben ingelast om de volgende dag naar Koh Phi Phi te varen. Krabi in een nog niet heel toeristisch plaatsje dat vooral dient als aan en afvoer van mensen naar en van Koh Phi Phi. We zijn het centrum(pje) ingelopen en kwamen bij toeval in een park terecht waar de locale bevolking van jong tot oud in beweging was. Skeeleren, hardlopen, voetballen, basketballen enz. Super leuk om te zien. Marcel en Erwin hebben een balletje getrapt met de jeugd van Krabi. Na deze ervaring zijn we gaan eten op straat zoals de locale bevolking dat doet. Een plein vol kraampjes waar voor ieder wat wils te krijgen is met tafeltjes en krukjes. Er wordt hier thuis vrijwel niet gekookt maar dit gebeurd allemaal op zo'n plein. En eindelijk slapen in echt budget guesthouse van 5 euro per persoon!

• 27 Februari 2014 - 08:16

Willemke:

Wat een avonturen! Heel leuk om te lezen! :)

Mijn absolute hoogtepunt van de afgelopen weken was toch echt de ballenbak met Ties, waar hij onze afstandsbediening van de apple tv heeft verstopt....verschil moet er zijn he? ;-)

En in Groningen is nu nét een super leuke bakkerswinkel geopend (GRR :@ ) waar je brood kunt kopen (DUHH) maar ook lekker kunt lunchen enzo! Als jullie terug zijn gaan we daar SOWIESO heen!

Veel plezier daar ! Voorzichtig en een dikke kus !

• 27 Februari 2014 - 19:06

Dorine:

Helden!!!
    Alle angsten worden overwonnen!
    Jullie verzamelen allemaal super stoere verhalen.
    (Goed voor saaie verjaardagen).

Liefs

• 28 Februari 2014 - 22:59

Froukje:

Whahaha dit doet me toch denken aan het incidentje in de auto, waar een MEGA grote spin op je schoot zat Yoop.. Wat voelden we ons toen heldhaftig.. Hoe zal je gevoel nu dan wel niet zijn?? Hahaha HELDEN!!