Beautiful koh phi phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu Beautiful koh phi phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Lin en yoop - WaarBenJij.nu

Beautiful koh phi phi

Blijf op de hoogte en volg Lin en yoop

27 Februari 2014 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Half 9 aanwezig op de plaats waar we de boot tickets hadden gekocht om eindelijk naar koh phi phi te gaan. Veel zin in! Eerst nog even ontbijten en daarna op weg naar de boot. Alles was weer van te voren geregeld voor een klein prijsje, ideaal! We waren net op tijd voor de overtocht op een overvolle boot, die bijna kantelde door de verkeerde gewichtsverdeling. Op koh phi phi is er alleen vervoer via de watertaxi, dus met de taxiboot naar long beach, dit was het strand waar we graag wilden verblijven. We hadden nog geen accommodatie, dus eerst maar op zoek, we hadden al gelezen dat het moeilijk aan een accommodatie komen is en dit is dus waar. De accommodaties die beschikbaar waren, waren veel te duur --> nederlandse prijzen. Vooraf hadden we op internet een accommodatie gezien, genaamd phi phi hill en hier zijn we dus maar naar toe gegaan. Groot nadeel zit hem al in de naam, het ligt wat hoger. 80 traptreden stijl omhoog. Maar ach... 1 keer per dag omhoog moet lukken ;). Het was de bedoeling om ook nog naar een ander eiland in de buurt te gaan, maar we vonden het hier zo mooi dat we besloten om hier 6 dagen te verblijven. Long beach is een rustig strand met een paar accommodaties en restaurantjes, de drukte kan je opzoeken in ton sai beach, dit strand is minder mooi, maar je hebt hier wel veel winkeltjes en restaurantjes. We raden trouwens wel aan om lekker naar long beach te gaan en voor 2 euro per persoon kan je altijd naar ton sai beach met de water taxi.

Op long beach hebben we onze eerste snorkeltrip geboekt. Voor snorkelliefhebbers is dit wel het paradijs. We hebben prachtige vissen gezien, erwin zelfs een kleine haai. Het koraal is jammer genoeg wel kapot gemaakt door de vele boten, duikers en snorkelaars. op sommige plaatsen kun je nog een mooi stukje kleurrijk koraal tegen komen. De snorkeltrip ging ook naar maya beach van de film ' the beach' met leonardo dicaprio. We kunnen jullie mededelen dat er flink gefotoshopt is. Een beetje jammer, maar het eiland is nog steeds erg mooi. Een tip voor als je ooit een snorkeltrip boekt: je moet 200baht per persoon betalen om de eilanden van ' the beach' en bamboo eiland op te komen. Dit was ons niet verteld en vonden we eigenlijk belachelijk. Daarna zijn we naar monkeybeach gegaan. Dit is echt een aanrader! mooie onderwaterwereld en op het strand hebben we de apen bananen kunnen geven, wat was dat ontzettend leuk! Dit eiland was wel gratis. De gids was er een van weinig woorden. Toen we rond half 2 stierven van de honger, zei die doodleuk dat we het zelf konden pakken.
Na terugkomst van de snorkeltrip konden we meteen door voor onze duikcursus. We gingen de dag erna namelijk duiken en kregen eerst wat theorie en praktijkles. Het is een zeer professionele duikschool: blacktip scuba genaamd. We kregen zeer goede uitleg en ze waren zeer geduldig. ze vertelden het gerust nog een paar keer als je iets niet helemaal begreep. Erg fijn. We hebben in de zee een aantal oefeningen gedaan als je bijv. je beademing verliest doordat je moet hoesten of iets dergelijks of als er water in je bril terecht komt. De duiktrip kostte ons 3400 baht per persoon, ongeveer 75 euro. Maar we kunnen het zeker aanraden.
S avonds hebben we heerlijke thaise noodles gegeten aan het strand: Pad thai. Na 9en is het hier wel gebeurd, dus de eerste avonden vroeg op bed. Ons hutje is zeer primitief: een koude douche, lekkages en een wasbak die bijna van de muur valt. Maar voor 9 euro p.p.p.n mogen we niet zeuren. Het hoort er gewoon een beetje bij.

Het duiken was helemaal geweldig. Het leuke van het duiken was dat we zelfstandig mochten duiken. Silvain, onze duikinstructrice moest ons af en toe wel weer even de goede weg op helpen, maar verder ging het goed. Ze doet het werk al 16 jaar. Er waren 2 instructeurs mee om ons in goede banen te leiden. Ludo was ook mee, hij is nog bezig met zijn opleiding. Silvain had foto's gemaakt. Een leuk aandenken aan onze duik! Rond 1 uur waren we klaar en konden we relaxen op het strand met een lekkere fruitshake. Die zijn hier in thailand heeeerlijk. Ko phi phi heeft trouwens ontzettend veel muggen, echt irritant. Op dit moment zitten we te wachten om de boot te pakken naar krabi en vanuit daar nemen we een vlucht terug naar bangkok. Hier verblijven we nog 2 nachten om vervolgens afscheid te nemen van erwin en marcel en een nieuw avontuur aan te gaan. Cambodja!!

• 27 Februari 2014 - 08:21

Willemke:

Woawww.....!!

Vanaf nu met zn 2en.... spannend.... doen jullie voorzichtig ?! (ik lijk wel een overbezorgde moeder...haha)

En sterkte met afscheid nemen van jullie lovers!

Maar vooral:

VEEL PLEZIER

Dikke tuuuut!

• 27 Februari 2014 - 09:40

Hillie :

zo weer zon mooi verslag ja jammer de mannen weer terug de damers blyven nog even op nar cambodja doe te samen wel voorzichtig maar i heb weer genoten van jullie verslag alllemaaal een die pakert van ons en erwin en marcel een fyne vlucht terug doeiiiiiiiiiiii en heel veel pleizier en pas goed op i hoor het weer doeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 27 Februari 2014 - 11:18

Titie:

Hallo daar,

Het ziet er allemaal schitterend uit....en wat weer een leuk verslag.

De laatste dagen met zn 4en,geniet er nog maar even van.

ER en Mars tot zondag, fijne vlucht...en voor Lin en Yoop op naar het volgende avontuur,Cambodja
    spannend!

Hoi scheten... Dikke kus... LY

• 27 Februari 2014 - 13:01

Nienke:

spermooie foto,s van jullie met dat duiken enzz en nog paar daagjes dan met zyn 2 zal even wennen zyn voor jullie vorzichtig zyn maar wel genieten xxxxx johan nienke

• 27 Februari 2014 - 16:48

Lin En Yoop :

Hallo lieve allemaal,

we willen even zeggen dat we de reacties erg leuk vinden en daar ook steeds weer naar uitkijken! Super! We vinden de reis geweldig!

tot een volgend verslag!

liefs en kusjes,

yol en lin

• 27 Februari 2014 - 19:12

Dorine:

Wat een jaloersmakende foto's!
    Ziet er echt prachtig uit.

Marcel & Erwin; sterkte met afscheid nemen...
    Goede reis terug!

Liefs

• 28 Februari 2014 - 09:13

Afke Nynke:

Ladies,

Wow wow,wow:) wat fantasties voor jullie en top om zo mee te genieten!!!
    Sterkte met afscheid nemen van de boys,en heel veel plezier in Cambodja:)!

Dikke tuut fan ut fryse lan,langweer

• 28 Februari 2014 - 10:56

Nanda:

Hee hallo daar! Zooo zeg, wat mooi om te zien allemaal....adembenemend! Spannende dingen maken jullie mee....wat een ervaring. We genieten van de verslagen en practige foto's... succes met afscheid over een paar dagen van Marcel en Erwin....en dan door met z'n twee...'t is allemaal prachtig dus de tijd zal wel voorbij vliegen! Goeie reis weer en be carefull! Liefs, Nanda ( en Frits en Lucas).

• 28 Februari 2014 - 22:54

Froukje:

Wat een toppers zijn jullie!
    Echt leuk om jullie verhalen te lezen.
    Zo voelt het toch nog een beetje als of ik mee ben!
    Strakjes gaat het grote avontuur echt beginnen..
    Saampjes verder reizen zonder de mannen! Spannend..

Goede reis mannen: en tot snel!

Toitoitoi meiden!
    Maak er wat moois van. En snel weer skypen

• 01 Maart 2014 - 15:39

Wim En Wil:

Hallo allemaal,

Wij hebben de sneeuwbergen achter ons gelaten en genieten weer van jullie warme avonturen.
    Het valt niet mee om je te vervelen in zo'n sprookjesachtige omgeving. (incl. giftige spinnen).

Nu wordt het echt spannend, met z'n tweeën verder! Hopelijk staan jullie na drie weken gezamenlijk, sterker in jullie schoenen. En voor de mannen een dieptepunt om nu al afscheid van de avonturen te moeten nemen. We beloven dat we (als thuisfront) ons best zullen doen om de emotionele schade te beperken.

Meisjes heel veel sterkte samen en blijf op jullie hoede!

veel liefs van de achterblijvers,

o.a. mama

• 01 Maart 2014 - 16:44

Omoe Boontjes:

Ladies nog heel veel plezier endat jullie nog veel mogen genieten

• 05 Maart 2014 - 11:33

Flexpoolburo:

Hallo Yolanda,

Bedankt voor je mailtje! Wat leuk om alles te lezen en wat een mooie foto's zeg!!
    Wij zijn jaloers!
    Geniet er nog maar even van. Voor dat je het weet plannen we jou weer in ;)

Groetjes van je collega's van het FPB.

• 05 Maart 2014 - 11:33

Flexpoolburo:

Hallo Yolanda,

Wij zijn jaloers!
    Geniet er nog maar even van. Voor dat je het weet plannen we jou weer in ;)

Groetjes van je collega's van het FPB.